flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

План комунікаційних заходів суду на 2022 - 2024 рік

  ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови
Хорольського районного суду Полтавської області
від «21» січня 2022 року № 3-од.г

 

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ 
ХОРОЛЬСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НА 2022 - 2024 РІК

Зміст 

    Стратегія комунікаційної діяльності Хорольського районного суду Полтавської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність  комунікативних засобів, методів, прийомів і технік,   покликаних  надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з  суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

    Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», "Про забезпечення права на справедливий суд", Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, Меморандуму про взаємодію і співпрацю представників системи правосуддя України від 10.02.2017.

    У цій стратегії передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.

    Контроль і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова Хорольського районного суду Полтавської області, відповідальними за виконання є спікер-суддя та особа, відповідальна за забезпечення зв’язків із ЗМІ. 

    Хорольський районний суд Полтавської області має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду. 

    На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам. Діє автоматизована система документообігу суду «Д-3».

    В штатному розписі відсутня посада прессекретаря, але визначено особу, на яку покладено обов’язки по забезпеченню комунікаційної діяльності.

    Спікер-суддя та/або особа, відповідальна за забезпечення зв’язків із ЗМІ оприлюднюють інформацію на сторінці суду на веб-порталі «Судова влада» за адресою https://hr.pl.court.gov.ua

    Крім того, задля зміцнення довіри до судової влади через покращення взаємної комунікації суддя-спікер, який обраний зборами суддів та уповноважений висвітлювати офіційну позицію від імені суду, зобов’язаний брати участь у публічних заходах за участю представників ЗМІ, а також виконувати інші повноваження, спрямовані на реалізацію комунікаційної стратегії суду.

    На офіційному вебсайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить Хорольський районний суд Полтавської області, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду.

    У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди. Там знаходиться інформація про судову систему України, розклад роботи та контакти Хорольського районного суду Полтавської області. На стендах також висвітлена інформація про перелік справ, що призначені до розгляду, зразки документів, платіжні реквізити, графік особистого прийому громадян керівництвом суду, порядок пропуску осіб до приміщення суду тощо.

    Хорольський районний суд Полтавської області  прагне забезпечити доступ широкого загалу до інформації про суд, його діяльність, а затвердження комунікаційної стратегії сприятиме усвідомленню громадськістю суті роботи суду, зміцненню довіри до судової влади в цілому.

    Хорольський районний суд Полтавської області   веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:

    Хорольський районний суд Полтавської області знаходиться у 2-поверховій будівлі, яка відповідає вимогам щодо здійснення якісного правосуддя.

    На першому поверсі знаходиться пост служби судової охорони України, де здійснюється перевірка документів відвідувачів та спрямування їх до необхідного кабінету чи залу судового засідання відповідно до потреби, яка має місце. Також на першому поверсі знаходяться кабінет судді, кабінет керівника апарату суду та секретарів судового засідання. Тут же розташовані три зали судових засідань, в тому числі з можливістю проведення відеоконференцзв’язку.

    На другому поверсі знаходиться канцелярія суду, де здійснюється прийом та реєстрація документів від відвідувачів. Поруч із канцелярією розташовуються кабінети судді та голови суду.

    Судді та працівники апарату суду забезпечені належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя.
Також у суді створені умови для представників сторін, адвокатів. У вестибюлі на першому поверсі знаходиться місце для написання заяви чи клопотання, розташовані лавки для відвідувачів, де вони можуть зачекати на початок судового засідання. Для зручності працівників та відвідувачів на першому поверсі знаходиться туалетна кімната.

    Суд забезпечений доступом до мережі Інтернет за допомогою технології Wi-Fi.

    В суді постійно здійснюється робота по забезпеченню безперешкодного доступу до приміщення суду відвідувачів з обмеженими фізичними можливостями. Вхід до суду обладнано пандусом. Наказом керівника апарату суду визначено відповідальних осіб за організацію доступу до правосуддя в Хорольському районному суді Полтавської області.  

    Хорольським районний судом Полтавської області на своєму сайті вебпорталу «Судова влада України» системно висвітлюються питання організації роботи суду, діяльності суддів та працівників апарату, розгляду справ, що викликають суспільний інтерес.

    Суд здійснює епізодичну співпрацю з регіональними та національними ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень в.о. прессекретаря суду та судді-спікера.

    Окрім того, суд працює над веденням інформаційно-просвітницької роботи із молоддю шляхом проведення  днів відкритих дверей та оглядових екскурсій приміщенням суду.  

    Комунікативна діяльність органів судової влади на сьогодні є вимогою часу, оскільки пов’язана із створенням системи ефективної комунікації, зворотного зв’язку з групами інтересів: з громадянами, громадськими організаціями, ЗМІ.

    Метою комунікаційної стратегії Хорольського районного суду Полтавської області і є формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи районного суду, як ланки системи судочинства і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

    Мета комунікаційної стратегії суду спрямована на забезпечення відкритості і прозорості у діяльності районного суду, залучення засобів масової інформації до висвітлення його діяльності.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

    Відповідно до цілей та Комунікаційної стратегії суду, цільовими аудиторіями є: 
1. внутрішні:

- професійні судді
- судді у відставці
- працівники судів

2. зовнішні:

- відвідувачі суду;
- громадяни - учасники судового процесу;
- запитувачі інформації;
- юридичні особи, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;
- правозахисні організації;
- засоби масової інформації;
- експертне та наукове середовище;
- студенти юридичних спеціальностей;
- школярі загальноосвітніх шкіл;
- представники суб’єктів владних повноважень;
- широкий загал. 

    Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково врахувати специфіку кожної окремої групи.

    Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими та доступними широкому загалу.

    Канали зв’язку з громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки;
2) надання інформації через вебсайт Хорольського районного суду Полтавської області;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні Хорольського районного суду Полтавської області;
4) надання інформації через ЗМІ.

    Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих засобах масової інформації працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари для профільних журналістів;
2) роз’яснення і консультації з питань пов’язаних з діяльністю судів;
3) надання інформації через вебсайт Хорольського районного суду Полтавської області;
4) розсилання інформації про діяльність районного суду безпосередньо до зацікавлених засобів масової інформації та інформаційних агентств;
6) організація інтерв’ю, брифінгів з керівництвом Хорольського районного суду Полтавської області, суддею-спікером.


    Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

    Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) сприяння проходження студентами юридичних факультетів практики в суді;
3) проведення ознайомчих екскурсій та Днів відкритих дверей;
4) відвідання суддями занять у навчальних закладах (практичні заняття, дебати у формі «питання-відповіді»);
5) модельні судові засідання;
6) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді.

    Канали комунікації зі школярами:
1) проведення ознайомчих екскурсій;
2) проведення квестів та конкурсів серед учнів.   

    Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через вебсайт Хорольського районного суду Полтавської області;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування;
3) організація та проведення спільних семінарів, круглих столів.

8.ПЛАН КОМУНІКАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ
Хорольського районного суду Полтавської області на 2022 - 2024 рік

№ п\п Назва заходу Цільова аудиторія,
на яку розрахований
захід
Очікуваний результат Орієнтовна
дата
проведення
Відповідальні за виконання
    Внутрішня комунікація
1 Узагальнення та аналіз судової практики, правових позицій вищих судових органів Судді та працівники апарату суду Забезпечення єдності судової практики На постійній основі Помічники суддів, помічник голови суду
2 Організація і проведення навчань з працівниками апарату суду на професійні теми Працівники апарату суду Підвищення рівня професійної компетентності Протягом року Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, особа, що виконує обов’язки прессекретаря
3 Створення/налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи Судді та працівники апарату суду Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду На постійній основі Суддя-спікер, керівник апарату  суду, заступник керівника апарату суду, особа, що виконує  обов’язки прессекретаря
4 Співпраця з органами державної влади Представники суб'єктів владних повноважень Ефективна взаємодія з метою удосконалення судової системи На постійній основі Голова суду, керівник апарату  суду, заступник керівника апарату суду
5 Співпраця з органами суддівського самоврядування Судді, органи суддівського самоврядування Забезпечення виконання рішень органів суддівського самоврядування та співробітництво з такими органами На постійній основі Керівник апарату  суду, заступник керівника апарату суду, суддя-спікер
6 Організація і проведення навчання з питань дій та спілкування зі ЗМІ, в тому рахунку в кризових ситуаціях Працівники апарату суду Формування навичок ефективної комунікації із представниками ЗМІ та оптимально правильних дій в разі виникнення кризових ситуацій На постійній основі  Особа, що виконує  обов’язки пресескретаря
    Зовнішня комунікація
1 Створення/оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України,  а також на інформаційних стендах у приміщенні суду Громадяни, учасники процесу, ЗМІ, громадські організації, органи державної влади та місцевого самоврядування Інформування суб’єктів комунікативної діяльності про роботу суду На постійній основі особа, що виконує обов’язки прессекретаря,
головний спеціаліст із ІТ
2 Висвітлення інформації про справи, що набули суспільного резонансу Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень, учасників судових процесів Надання цільовим аудиторіям оперативної інформації про справи, що мають суспільний інтерес На постійній основі Суддя-спікер, особа, що виконує  обов’язки прессекретаря
3 Систематичне розміщення інформації про рух судових справ, день, час і місце, стан їх розгляду Учасники процесів Своєчасне інформування осіб, які беруть участь у справах, про день, час і місце їх розгляду На постійній основі Секретарі судового засідання, особа, на яку покладено обов’язки прессекретаря
4 Підготовка матеріалів, статей до друкованих засобів масової інформації та інтернет-видань Громадяни, ЗМІ, студенти, фахівці юридичного профілю, громадські правозахисні організації Інформування про практику розгляду справ в господарському суді, новини законодавства та роботи суду На постійній основі Суддя-спікер, керівник апарату суду, особа, що виконує  обов’язки прессекретаря
5 Проходження студентами вищих навчальних закладів України практики в Хорольському районному суді Полтавської області   Студенти юридичних спеціальностей Популяризація роботи у суді, підвищення рівня професії юриста На постійній основі Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, помічники суддів, помічник голови суду 
6 Проведення Днів відкритих дверей та «Уроків справедливості» (для учнів та студентів) Учні шкіл, гімназій, студенти Вищих навчальних закладів Надання інформації про діяльність судової системи та Хорольського районного суду, зокрема, підвищення  рівня правової культури та рівня довіри до судової влади Не рідше одного разу на рік Суддя-спікер,  керівник апарату суду, особа, що виконує обов’язки прессекретаря
7 Організація інтерв’ю, брифінгів, коментарів керівництва суду, суддів з актуальних питань Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень Висвітлення окремих питань судочинства, які можуть бути цікавими цільовим аудиторіям, формування іміджу суду як відкритої установи За попередньою домовленістю Голова суду, суддя-спікер, особа, яка виконує обов’язки прессекретаря
8 Моніторинг матеріалів у ЗМІ,  які стосуються діяльності суду, при необхідності організація оперативного реагування на них Громадяни, представники ЗМІ, судді, працівники апарату суду Оперативне реагування задля покращення сприйняття громадянами роботи  суду На постійній основі Суддя-спікер, особа, що виконує обов’язки пресекретаря
9 Участь у семінарах, конференціях, круглих столах, офіційних заходах, які організовують органи державної влади, правоохоронні органи та правозахисні організації з питань застосування права Судді, представники ЗМІ, представники органів держаної влади, адвокати, громадські організації Отримання позитивного досвіду в сфері налагодження комунікаційних зв’язків, висвітлення інформації про діяльність суду  На постійній основі Судді та працівники апарату суду
10 Спільні офіційні заходи із суб’єктами владних повноважень Представники суб’єктів владних повноважень Ефективна взаємодія з метою обговорення проблемних питань в чинному законодавстві України та шляхів їх усунення За потреби Голова суду, суддя-спікер
11 В разі оприлюднення в засобах масової інформації неправдивих відомостей про діяльність суду – публікація спростування ГГромадяни, ЗМІ Спростування неправдивої чи компрометуючої інформації та оприлюднення достовірних відомостей За потреби Суддя-спікер,  особа, що виконує  обов’язки прессекретаря
12 Оприлюднення на вебсайті суду інформації за підсумками діяльності суду за І півріччя 2022 року та за рік, базових показників суду Громадяни, учасники процесу, ЗМІ, громадські організації, органи державної влади та місцевого самоврядування Оприлюднення інформації про діяльність суду Липень 2022 року, січень 2023 року Особа, що виконує  обов’язки пресескретаря

9. Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії суду  

    Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення стану зв’язків суду із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу з суспільством, формування суспільної думки відносин довіри шляхом встановлення довірчих відносин, необхідних для успішного функціонування суду, привернення уваги громадськості до проблем судочинства.

    За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді; усвідомлення громадянами функції правосуддя та ролі судді в суспільстві.

    Відкритість суду покликана сформувати високу довіру до суду та суддів, що виступає  однією з гарантій забезпечення незалежності суду.